Lovely day♥

Vad vill ni att jag ska förbättra på blogen? T.e.x ska jag börja med någon ny kategorie
Idag har jag haft dance camp de närmar sig slutet snart ;(
Vi har jätte bra dans lärare. Första heter Kristina besök hennes blogg http://stockholmsangel.blogg.se/ hon imponerar mig för hon kom från Ryssland till Sverige för fem år sen sen måste hon kunna svenska(hon kan svenska men då behövde hon) sen måste hon veta Engelska sen så väljer hon kinesiska som andra språk det är ju typ 60000 tecken där OMG! HAHA Jag är kanske lite överdriven men jag är imponerad ;)♥ Fast det är sant det med tecknerna
Sen har vi Thérese(Thäsy) http://thasy.wordpress.com/ det är hennes blogg jag har nämt henne någon gång eller fler
Dom e jätte bra danslärare :) och snälla också!
Idag på dance camp har vi lärt oss alla danssteg till våran låt. Och jag tänkte fixa typ ett spa bad som jag kalla det som jag intte haft på ett tag och för då slappnar jag av.
Tänk att det är jag o.o


Pusscao♥

Ps. Så här säger 118800:
Hur många tecken är det i kinesiska alfabetet?

I ett nyligen utgivet lexicon så finns det ca 60 000 tecken. Förmodligen finns det en hel drös till utanför det som är mindre kända. I word-processorn så finns det 6500 förenklade tecken och 13500 traditionella tecken. Ingen kan så klart komma ihåg alla dessa tecken, utan en normal kines kan läsa ca 4-5000 tecken vilket räcker för att förstå nästan allt i kinesisk litteratur



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0